AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
The STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI issue article summary The summary of the selected article appears at the bottom of the page. In order to get back to the contents of the issue this article belongs to you have to access the link from the title. In order to see all the articles of the archive which have as author/co-author one of the authors mentioned below, you have to access the link from the author's name. |
|||||||
STUDIA THEOLOGIA ORTHODOXA - Issue no. 1-2 / 2003 | |||||||
Article: |
BOOK REVIEWS - "OUR FAITH IS OUR LIFE". MEMOIRS OF CARDINAL DR. IULIU HOSSU, VIAŢA CREŞTINĂ ED., CLUJ-NAPOCA, 2003, 496 P.. Authors: BOGDAN PAUL IVANOV. |
||||||
Abstract: Prin chestiunile aduse în discuţie de noua puterea comunistă s-a aflat şi problema 132, aceea a Bisericii Greco-catolice. Lăsând la o parte raţiunile care au stat la baza acestei decizii, desfiinţarea instituţională a Biserici româneşti, ne oprim asupra dimensiunii umane, pe care acest act a implicat-o. În acest context putem înscrie ultima carte de memorii apărută la finele anului 2003, la Editura Viaţa Creştină din Cluj-Napoca. Este vorba de cartea, intitulată de editor „Credinţa noastră este viaţa noastră”, ce cuprinde memoriile unui ierarh unit, episcopul de Cluj-Gherla, şi mai apoi cardinalul Iuliu Hossu. Născut dintr-o veche familie preoţească din Milaş, Iuliu Hossu a fost unul dintre tinerii ierarhi greco-catolici implicat activ în evenimentele fierbinţi ale istoriei românilor ardeleni, a fost preot militar pentru soldaţii români din armata austro-ungară şi a citit proclamaţia de Unire a Transilvaniei cu ţara de la 1 decembrie 1918. | |||||||